venerdì 7 agosto 2020

TAG YOU'RE IT A VINTAGE JOURNEY

Ciao a tutti! Primo venerdì di Agosto e nuovo tema per la sfida memsile di A Vintage Journey Challenge Blog. Tema....Tag You're It! Grazie Amanda per questo tema! Cosa potevo chiedere di meglio? Ho approfittato per realizzare la mia  prima tag di Halloween per quest'anno! 
Vi ricordo di fare un salto su A Vintage Journey per prendere ispirazione dagli altri splendidi progetti delle nostre Guide Creative! 

Hello everyone! First Friday of August and new theme for the monthly challenge of A Vintage Journey Challenge Blog. Theme... Tag You're It! Thanks Amanda for this theme! What more could I ask for? I took the opportunity to make my first Halloween tag for this year!
I remind you to check A Vintage Journey Blog to take inspiration from the other splendid projects of our Creative Guides!



Breve tutorial sulla realizzazione dello sfondo e del cancello, nuova fustella di Tim Holtz, Gate Keeper 664734.
Ho iniziato con una Heavystock tag utilizzando lo stencil Decayed nella versione mini, Crackle paste, Distress Embossing Glaze Fossilized Amber e Peeled Paint.
Una volta che le crepe sono visibili e che la pasta è asciutta usate l'aria calda per sciogliere la polvere.
Con alcuni Distress Ink Pas ho colorato lo sfondo mantenendo tonalità chiare e successivamente ho spruzzato qualche goccia di Distress Oxide Spray nel colore Pumice Stone. Potete vedere le goccioline nella foto più grande orizzontale qui sotto.
So che sembrano cose inutili, ma per me sono proprio i più piccoli dettagli che amo curare... sono fatta così!

A short tutorial on the creation of the background and the gate, Tim Holtz's new die, Gate Keeper 664734.
I started with a Heavystock tag using the mini Decayed stencil, Crackle paste, Distress Embossing glaze Fossilized Amber and Peeled Paint.
Once the cracks are visible and the paste is dry, use hot air to melt the powder.
With some Distress Ink Pads I colored the background keeping light shades and then I sprayed a few drops of Distress Oxide Spray in the color Pumice Stone. You can see the droplets in the larger horizontal photo below.
I know that seem useless things, but I love to take care of these smallest details.
I'm like this, I can't do things just to do them, in everything I do there is the maximum attention otherwise I avoid doing it!


A questo punto ho ripreso lo stencil e l'ho utilizzato nelle parti chiare che ho colorato insieme al Distress Resist in modo da formare qualche crepa che ho evidenziato successivamente con i Distress Spray di colori più scuri. L'effetto è molto irregolare ed è esattamente quello che volevo. Vi dico un piccolo trucco che ho usato. Non so se succede anche a voi ma quando uso la pasta Crackle capita che qualche piccolo pezzetto si stacchi. Ho provato a riposizionare lo stencil e spruzzare anche sulle parti colorate con Embossing Glaze il Distress Resist. Devo dire che mi pare funzioni e faccia da sigillante!

At this point, I took the stencil and I used it in the light parts together with the Distress Resist to form some cracks which I later highlighted with the darker colored Distress Sprays. The effect is very irregular and that's exactly what I wanted. I tell you a little trick I used. I don't know if it happens to you too but when I use the Crackle Paste,  it happens that a few small pieces come off. I tried to reposition the stencil and spray the Distress Resist on the colored parts with Embossing Glaze. I must say that I think it works and acts as a sealant!

Come ultimo passaggio dello sfondo ho usato Distress Crayons, nel colore Forest Moss all'interno delle crepe.
Per prima cosa ho tagliato le parti del cancello. Ne vedete due per ciascuna parte perchè è una fustella molto intricata e per renderla più resistente conviene tagliare due pezzi e sovrapporli in modo da ottenere più spessore.
Su un foglio di Vellum ho disegnato con la matita la forma del cancello e l'ho colorata con  Copic Ciao BG96.
Ho ritagliato i pezzi e li ho incollati dietro le sbarre del cancello.
Per la parte in rilievo del cancello, prima ho tagliato i pezzi, in questo caso uno per parte è sufficiente, e li ho ricoperti con un mix di polveri da embossing Ranger: Bone e Embossing glaze Fossilized Amber.
Questi sono i passaggi più importanti, per gli abbellimenti, luna e fantasma (il fantasma è tagliato con la fustella Sizzix 662377 che però non è più in produzione), ho utilizzato dei ritagli colorati con i Distress che conservo per questi utilizzi.

As a final step in making the background, I used Forest Moss Distress Crayon inside the cracks and on the edges of the tag.
Later I prepared the gate. First I cut the parts that are needed. You see two for each part because it is a very intricate die and to make it more resistant it is better to cut two pieces and overlap them in order to obtain more thickness.
On a sheet of  Vellum I drew the shape of the gate with a pencil and colored it with Copic Ciao BG96.
I cut out the pieces and glued them behind the gate bars.
For the raised part of the gate, first I cut the pieces, in this case one per part is sufficient, and I covered them with a mix of Ranger embossing powders: Bone and Embossing Glaze Fossilized Amber.
These are the most important steps, for the embellishments, moon and ghost (the ghost is cut with the Sizzix 662377 die which is no longer available because discontinued), I used colored cutouts that I keep for these uses.


Spero vi sia piaciuto il mio mini tutorial! Ecco i dettagli della tag!

I hope you enjoyed my mini tutorial! Here are the details of the tag









Grazie per essere passati di qua, vi ricordo di fare un salto anche su A Vintage Journey per vedere tutti i progetti di questo mese.
In fondo al post trovate come sempre la lista dei materiali utilizzti!
Ci vediamo presto!

Thanks for stopping by, I also remind you to visit A Vintage Journey Blog to see all the projects for this month.
At the bottom of the post you will find as always the list of materials used!
Barbara



6 commenti:

butterfly ha detto...

Fabulous crackled background, and those weathered gates definitely look spooky... I wouldn't go through them! You're definitely getting ahead, but it's worth it when you see how Halloween inspires you to make amazing tags like this!
Alison x

Let's Art Journal ha detto...

Such a fun and spooky tag! The cradle textured stencilled background is amazing and I'm loving those wrought iron gates that you created too - perfect 😀. Take care and wishing you a happy August! Hugs, Jo x

Paula Cheney ha detto...

that background is EPIC! love, love the crackle!

ßeulah ßee ha detto...

Love those eyeballs!

A Pink ha detto...

You're tag is totally 'Spooktacular', Barbara. The background is amazing and worth all the steps you took to create it. The gates are fabulous and along with the background set the scene for all the other spooky elements. Love it!

Thanks for contributing to the Tag You're It! challenge It wouldn't have been the same without you, 'the Queen of tags'.

Hugs
Amanda x

Julia Aston ha detto...

Sorry I'm so late in getting here to comment Barbara - what an awesome tag and thank you for sharing all of your wonderful creative details! I have printed them out and hope to be able to make something like this for Halloween cards. Your background is so awesome as well as your aged gate! xx